Українське Слово

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Комісар ЄС виступила перед студентами Києво-Могилянської академії

e-mail Друк
Рейтинг Користувача: / 1
НайгіршеНайкраще 

andrullaПісля відкриття конференції Східного партнерства у сфері вищої освіти, пані Андрулла Василіу, Комісар ЄС з питань освіти, культури, багатомовності, спорту, медіа та молоді відвідала Національний університет «Києво-Могилянська академія», де виступила з публічною промовою у історичній Конгрегаційній залі. Захід, присвячений обговоренню питань вищої освіти та співпраці у цій галузі між Україною та Європейським Союзом, відвідали понад 100 учасників: дипломати країн ЄС, студенти, викладачі, представники програм Темпус, Еразмус Мундус та програми імені Жана Моне. Також під час візиту відбулась церемонія нагородження першої випускниці PhD програми Докторської школи НаУКМА, яка діє в рамках проекту Темпус, фінансованого ЄС.

«Привілейовані стосунки між ЄС та країнами-сусідами призвели до тіснішої політичної асоціації, поглиблення економічної інтеграції, зростання мобільності та контактів між людьми. Співпраця між університетами та їх співробітниками і мобільність студентів — важливий аспект цих привілейованих стосунків і міжнародної сутності вищої освіти, що дедалі поглиблюється», — зазначила Комісар Василіу.

Посилене залучення до сфери освіти — ключовий елемент Політики Добросусідства ЄС. Особлива увага приділяється підтримці молоді, студентів та співробітників університетів, які відіграють важливу роль у сучасних процесах демократизації та модернізації.

Європейський Союз продовжує програму посилення співпраці між університетами та мобільності студентів й викладачів для своїх Східних сусідів. Протягом наступних двох навчальних років ЄС поставив за мету збільшити кількість стипендій для студентів бакалаврського, магістерського, докторського (аспірантів), постдокторського (докторантів) рівнів, а також обмінів викладачами.

Регіональна конференція з освітніх програм ЄС Темпус та Еразмус Мундус, яка відбувається в Києві 5–6 грудня й зібрала 300 представників вищих навчальних закладів та ключових партнерів, висвітлює нові можливості співпраці. На конференції було оголошено про початок подачі заявок на участь в проектах Темпус та Еразмус Мундус.

Інформаційна довідка:

Темпус, Еразмус Мундус та програма імені Жана Моне є одними з головних програм Європейського Союзу з міжнародної співпраці у сфері вищої освіти.

Метою програми Темпус є модернізація вищої освіти у країнах-партнерах зі Східної Європи, Центральної Азії, Західних Балкан та регіону Середземномор’я. Від початку програми Темпус у 1990 р., у країнах Східного Партнерства (Білорусь, Україна, Молдова, Азербайджан, Вірменія, Грузія) було профінансовано понад 300 проектів співпраці та сотні грантів з індивідуальної мобільності. За останні чотири роки більше 290 закладів в шести країнах Східного Партнерства були залучені до цього проекту.

Еразмус Мундус — всесвітня програма, яка виділяє суттєву частку бюджету на підтримку проектів у країнах Східного Партнерства. З 2004 р. програма Еразмус Мундус фінансувала можливості для навчання в Європі для більше ніж 3800 студентів та наукових співробітників з регіону Східного Партнерства. У 2011–2012 навчальному році 860 студентів з регіону Східного Партнерства отримали стипендії.

Метою програми імені Жана Моне є поглиблення наукової дискусії щодо політичних аспектів європейської інтеграції, зокрема щодо ролі ЄС у встановленні діалогу між народами та культурами. НаУКМА виконував 12 проектів Темпус; в університеті діє 3 проекти програми імені Жана Моне. 2011 року НаУКМА долучився до програм Еразмус Мундус.



Звернення Комісара ЄС Андрулли Вассіліу

до студентів Києво-Могилянської академії

5 грудня 2011 р.

Київ, Україна

Дорогі студенти!

Дорогі професори та викладачі Університету!

Пані та панове!

Мені дуже приємно перебувати сьогодні у цьому історичному та престижному Університеті.

Національний університет «Києво-Могилянська академія» добре відомий високою кваліфікацією його викладачів та студентів, і для мене честь мати нагоду зустрітися з вами. Дозвольте подякувати усім вам за те, що ви зробили можливим цей візит.

Сьогодні я хотіла би поділитися з вами моїм баченням освіти та її майбутнього у Європі. Я також хочу зробити огляд можливостей співпраці, які ЄС пропонує Україні у сфері освіти.

Я думаю, ми всі погоджуємося з тим, що освіта — це основа нашого економічного, соціального та людського розвитку. Вона відіграє життєву роль навіть для нашого політичного розвитку. У той час, коли безробіття серед молоді у середньому знаходиться на рівні 20 % у Європейському Союзі, а у деяких країнах навіть перевищує 40 %, економічний клімат додав нової нагальності цим питанням.

Саме через це Європейський Союз поставив освіту у центр своєї стратегії «Європа 2020», спрямованої на сприяння зростанню та створенню робочих місць упродовж наступного десятиліття. Ми знаємо, що для процвітання економіки ми повинні забезпечити високу якість освіти та навчання для всіх. Ми також знаємо, що наукові дослідження, технічні інновації та обмін знаннями є життєво необхідними для досягнення прогресу.

Ми не можемо змарнувати досвід, отриманий під час виходу з кризи. Натомість, вихід з кризи має стати навчанням для нас — ми маємо вийти з цієї кризи інноваційно.

Студенти та навчальні заклади відіграють у цьому процесі ключову роль. Ось чому ЄС приділяє особливу увагу міжнародній співпраці між навчальними закладами, обміну студентами та викладачами і мобільності.

Мобільність — це не лише спосіб підготувати висококваліфікованих працівників. Мобільність у сфері навчання сприяє розширенню наших горизонтів і робить внесок у наш особистісний ріст та розвиток. Вона дає нам можливість перевірити наші припущення та вміння у нових середовищах. Вона допомагає формувати нас, як відповідальних громадян світу.

Мобільність також дозволяє начальним закладам ділитися знаннями та допомагає їм виходити за межі їхнього національного і місцевого контексту. Вона також поглиблює відносини між нашими людьми та народами.

Словом, я би сказала, що мобільність є суттєвим компонентом для усунення перешкод між людьми, організаціями та країнами.

У Європейському Союзі ми підтримуємо розвиток мобільності упродовж багатьох років і дуже успішно. Сьогодні назва програми «Еразмус» увійшла у щоденний вжиток і стала символом якості не лише у Європі, але і в усьому світі. Саме успіх контактів, започаткованих за допомогою програми «Еразмус», сприяв тому, що Болонський процес привів до створення Європейського простору вищої освіти.

Усі країни, які приєдналися до Болонського процесу, включаючи Україну, визнають важливість мобільності. У 2009 році вони взяли на себе зобов’язання забезпечити участь принаймні 20 % їхньої молоді у програмі мобільності до 2020 року. Дехто з присутніх у цій залі вже мали нагоду взяти участь в одній з наших програм, і тому ви добре знаєте, про що я веду мову.

Спираючись на успіх наших програм, ми вирішили профінансувати посилення мобільності між громадянами ЄС та інших країн. Ми особливо прагнемо поглибити наші контакти з країнами Східного партнерства, нашими привілейованими партнерами у сфері міжнародної співпраці у галузі освіти та освітніх обмінів.

Посилення взаємодії ЄС зі своїми сусідами, особливо у царині освіти, займає визначне місце у нашому політичному порядку денному. Ми чітко заявили про це навесні, коли представили комплекс заходів, спрямованих на посилення політики сусідства Європейського Союзу.

Уже сьогодні ми рухаємося вперед, роблячи конкретні кроки для підтримки співпраці та освітніх обмінів. Для наших програм у сфері вищої освіти, «Темпус» та «Еразмус Мундус», ми значно збільшили фінансування на 2011–2013 роки. Це буде для вас хорошою новиною, оскільки я знаю, що ваш Університет дуже успішно бере участь в обох цих програмах.

Починаючи з 1993 року ЄС профінансував близько 200 проектів «Темпус» інституційної співпраці в Україні, головним чином для підтримки реформ у сфері вищої освіти та розвитку інституційної спроможності. Минулого року Україна брала участь у майже всіх регіональних проектах, що фінансувалися ЄС, а це означає, що вона відіграє провідну роль у цьому регіоні. Я вітаю ваш ентузіазм.

Ми надали понад 350 грантів у рамках програми «Еразмус Мундус» для українських студентів і науковців. Лише у цьому році українські навчальні заклади беруть участь у чотирьох проектах «Еразмус Мундус».

Програма «Еразмус Мундус» фінансує мобільність для окремих студентів і викладачів, а також підтримує розвиток спільних наукових ступенів високої кваліфікації. Як свідчить її назва, це всесвітня програма. На додаток до підтримки індивідуального розвитку, партнерства «Еразмус Мундус» також сприяють розвитку інституційної спроможності навчальних закладів, які беруть у них участь.

За допомогою грантів програми ім. Марії Кюрі ЄС підтримує мобільність науковців. Ми хочемо заохотити професійний розвиток у сфері наукових досліджень і забезпечити вчених навичками, які потрібні їм для досягнення успіху в сучасних економічних умовах. Це є іншою важливою частиною нашої політики, і я рада відзначити, що Україна проявляє себе дуже активно.

У рамках нинішньої програми ім. Марії Кюрі 68 українських вчених отримали фінансування для проведення своїх досліджень у ЄС строком від одного до трьох років. Також 49 різних організацій України задіяні у виконанні цієї програми.

Однак наша підтримка мобільності на цьому не припиняється. Програма ЄС «Молодь у дії» фінансує проекти, якими можуть скористатися молоді люди та працівники з країн Східного партнерства. Тут ми також робимо конкретні кроки, щоб дати більше нашим східним сусідам, серед них — спеціальне Вікно Східного партнерства програми «Молодь у дії», а також регіональна Програма молодіжного партнерства для східноєвропейських країн.

Починаючи з 2007 року понад одна тисяча проектів, у яких беруть участь українські партнерські організації, отримала фінансування у рамках програми «Молодь у дії», а понад 3600 молодих українців взяли участь у неформальних навчальних заходах.

Ці цифри справді вражають. Я часто на них посилаюся, щоб показати, що Україна є дуже важливим сусідом ЄС. Ми цінуємо добрі відносини та прагнемо тіснішої співпраці.

Я сподіваюся, що ми зможемо скористатися цим успіхом у відносинах з Україною, коли ми розпочнемо нову програму у сфері освіти, навчання та справ молоді «Еразмус для всіх».

Ця програма статує у 2014 році та діятиме до 2020 року. Вона матиме значний міжнародний компонент і забезпечуватиме подальші можливості для міжнародної співпраці та індивідуальних освітніх обмінів.

Для реалізації зовнішньої частини програми заплановано приблизно два мільярди євро на семирічний період. Велику частину цього бюджету буде використано для розвитку відносин з близькими сусідами ЄС і забезпечення більш потужної підтримки мобільності, співпраці та розвитку інституційної спроможності. Тому ця програма дасть більше можливостей для обмінів і співпраці як на індивідуальному, так і на інституційному рівнях між ЄС та Україною.

У Європейському Союзі мобільність між його 27 країнами-членами допомагає створити сильніший образ європейського самовизначення, а також додає людського виміру лозунгу «Єдність у багатоманітності». За межами ЄС мобільність має такий же важливий вплив. Вона посилює розуміння та сприяє поцінуванню різноманітності. Це один з найкращих способів боротьби з упередженнями та створення соціальної структури поваги та толерантності.

Дружба починається зі знання. Залишається великим викликом допомога людям у країнах-кандидатах і країнах-сусідах, а також у країнах ЄС і інших країнах світу, краще зрозуміти Європейський Союз і його процес інтеграції. Через це важливу роль відіграє мережа Жана Моне, включаючи в Україні: у її рамках ведеться роз’яснення конструкції Європи та її впливу на життя громадян.

Мені дуже приємно бачити, що цього року було профінансовано два Центри підвищення кваліфікації разом з трьома модулями та однією кафедрою Жана Моне.

Я хочу особливо привітати ваш Університет зі створенням одного з таких Центрів і кафедри Жана Моне.

Перед завершенням свого виступу, я хотіла би запевнити вас у тому, що ми робитимемо усе можливе для підтримки продовження та розширення співпраці між ЄС та Україною. Однак ви, як частина спільноти вищої освіти у вашій країни, також відіграєте важливу роль у використанні існуючих можливостей. Я впевнена, що ви саме так ви і робитимете.

Говорячи від себе особисто, я хотіла би поділитися з вами власним досвідом мобільності. Коли я бачу стільки молодих людей у цій залі, то згадую часи, коли я сама була студенткою.

Ті з вас, хто мав досвід мобільності, знають, що вона має як виклики, так і винагороди. Упродовж кількох років я навчалася у Лондоні, перш ніж повернутися до моєї рідної країни, Кіпру, щоб практикувати право, а пізніше розпочати публічну діяльність. Ті студентські роки залишили у мене найкращі спогади.

Я навіть не думала тоді про те, що колись стану Комісаром ЄС і докладатиму зусиль на благо Європи. Однак зараз я розумію, що досвід навчання за кордоном був важливим кроком на шляху до моєї роботи у Європі.

На завершення я хотіла би сказати усім присутнім студентам, що, з якими труднощами ви б не стикалися, продовжуйте наполегливо вчитися. Використовуйте можливості мобільності та освітніх обмінів. Зусилля, які ви докладаєте зараз, пізніше дадуть свої плоди, при чому, можливо, так, як ви того не очікуєте.

Присутніх же викладачів я хочу попросити — підтримуйте ваших студентів так, як тільки можете. Ви більше, ніж хто інший, знаєте, як приємно бачити, коли вони досягають успіху. Учительство — це більше, ніж робота, це — покликання, і ви прийняли цей виклик. І я хочу виразити захоплення вашим вибором.

Дякую вам за те, що ви запросили мене сьогодні сюди та бажаю усім вам успіхів.

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити


Наголос: наука і освіта

Стрімке падіння вгору або Які насправді місця посідає українська освіта у світових рейтингах
П'ятниця, 23 березня 2012
Аналізуючи напередодні III Всеукраїнського з’їзду працівників освіти проект... Детальніше...
Іноземні студенти в Україні: солодкі обіцянки та гіркі проблеми
Середа, 29 лютого 2012
Корупція, расова дискримінація та візові проблеми – це перелік основних... Детальніше...
Нові навчальні плани: іноземна — без вчителів, інформатика — без комп’ютерів
Середа, 29 лютого 2012
1 березня завершується обговорення трьох варіантів нових Типових навчальних... Детальніше...
Грузія. Враження від успіху
Вівторок, 21 лютого 2012
Грузинський випускник незалежно оцінюється не лише задля вступу до вищого... Детальніше...
«Еразмус Мундус»: обміни студентів тривають вже чверть століття
Середа, 08 лютого 2012
Найбільша з існуючих у світі програма обмінів студентів, викладачів та науковців... Детальніше...
Інтерактивна самоосвіта. Як вона працює в Україні?
Вівторок, 07 лютого 2012
В Україні набуває розвитку інтерактивна самоосвіта. Бізнес-школа МІМ-Київ... Детальніше...
Комісар ЄС виступила перед студентами Києво-Могилянської академії
Понеділок, 05 грудня 2011
Після відкриття конференції Східного партнерства у сфері вищої освіти, пані...
Віртуальні підручники
Понеділок, 07 листопада 2011
Тепер уже ні в кого не викликає сумнівів: бравурні заяви керівництва Міносвіти... Детальніше...
Вища освіта. Погляд збоку
Четвер, 03 листопада 2011
Незабаром Україна може опинитися без кваліфікованих ремісників, інженерів,... Детальніше...
PhD в Україні — науковці, яких формально не існує
Понеділок, 31 жовтня 2011
У той час, як за українськими науковцями полюють іноземні академічні інституції,... Детальніше...
Всеукраїнський з’їзд освітян не представлятиме більшості педагогічних працівників
Четвер, 27 жовтня 2011
Експерти Центру освітнього моніторингу з 3 до 24 жовтня проводили анонімне... Детальніше...
Українським студентам до «європейської мобільності» ще далеко
Вівторок, 11 жовтня 2011
Євроcоюз зацікавлений у тому, аби в університетах країн спільноти навчалися... Детальніше...
До 25-річчя незалежності України з’явиться 20-томний тлумачний словник
Понеділок, 10 жовтня 2011
До 25-ої річниці незалежності України з`явиться новий 20-томний тлумачний словник... Детальніше...
Фонд «Розвиток України» і Могилянка відкривають проект «Цифрові медіа»
Середа, 05 жовтня 2011
Благодійний фонд Ріната Ахметова «Розвиток України» та Національний... Детальніше...
Чому Могилянка не дає спокою Табачнику та його міністерству
Понеділок, 26 вересня 2011
Те, що зараз називається реформою вищої освіти реформою назвати неможливо. Саме... Детальніше...