В Україні набуває розвитку інтерактивна самоосвіта. Бізнес-школа МІМ-Київ (Міжнародний інститут менеджменту) розпочала у грудні міжрегіональний бізнес-проект «Управлінські студії». Це майстер-класи викладачів бізнес-школи та запрошених експертів, які читатимуть свої лекції в Києві для регіональної аудиторії. Такі зустрічі відбуваються у форматі віддаленого доступу, тобто транслюються за допомогою спеціального телекомунікаційного обладнання в інші міста України.
Студії спрямовано на молодих людей, які живуть у регіонах і не завжди можуть приїхати до столиці, щоб прослухати лекції експертів або заплатити чималі гроші за майстер-класи. Стати учасником проекту «Управлінські студії» може кожен охочий, тим паче, що це безкоштовно.
«Ми помітили, що є голод на якісну бізнес-інформацію, тому що люди, які хочуть дізнатися щось нове, поділитися досвідом, поспілкуватися з колегами інколи просто не могли собі дозволити приїхати до Києва і за це все заплатити», — розповіла у коментарі «Дню» президент бізнес-школи МІМ-Київ Ірина Тихомирова.
У рамках цього проекту — міжрегіональної бізнес-платформи МІМ-Київ — було встановлено спеціальне обладнання, яке передає на екран сигнал високої чіткості, створюючи такий ефект присутності лектора в аудиторії, що вже за кілька хвилин слухачі навіть не помічають, що викладач перебуває в іншому місті. Зараз у проекті беруть участь Вінниця та Львів, а невдовзі така «точка технічного доступу» з’явиться у Донецьку.
Майстер-класи відбуваються першого та третього понеділка кожного місяця. Програма побудована так, що слухачі можуть отримати спеціалізовані знання з різних питань ведення бізнесу. Наприклад, одна лекція присвячена мотиваційній складовій в управлінні персоналом, інша — юридичним питанням введення бренду. Це не тільки нові знання, що відповідають світовим стандартам, але й інноваційна інфраструктура освітньої галузі, що має можливість впливати на якість ведення бізнесу в Україні.
«Бізнес-платформа» Міжнародного інституту менеджменту — це рішення, яке дає змогу аудиторіям, що перебувають у різних містах, спілкуватися дистанційно із повним ефектом присутності. Крім того, підключене до Інтернету обладнання дозволяє спілкуватися зі співрозмовниками будь-якої країни світу.
«Викладач може писати на дошці, й відразу це зображення оцифровується. Можна показувати статті, графіки, малювати схеми тощо. Є цілий комплекс обладнання, яке дозволяє забезпечувати максимальний ефект реальності. Це — можливість забути, що ти — це зображення. Абсолютний ефект присутності. Професор, коли читає лекцію, бачить групу, бачить, хто і що пише, хто з ким перешіптується, хто відволікається. Причому зображення високої чіткості. Немає затримки звуку, зображення», - говорить Ірина Тихомирова.
За її словами, учасники навчання легко проходять психологічний бар’єр під час лекцій, пов'язаний з тим, що заняття відбуваються «в телевізорі».
«Звісно, має пройти певний час, щоб звикнути й слухачеві, й викладачу, що вони — «в телевізорі». Без сумніву, згодом вони про це забувають і не помічають. Однак перше знайомство завжди досить «специфічне». От уявіть, ти заплатив чималі кошти, приходиш на першу лекцію, а там — телевізор. Вже потім, коли той «телевізор» вмикається, приходить розуміння, що це за програма, та як вона працює», - каже президент бізнес-школи.
|